Team

Marina De Roover is de vrouw achter The Climbing Fish. Haar eerste en belangrijkste drijfveer is PASSIE. Passie voor het leren en het PROCES dat hierbij komt kijken. Dit houdt meer in dan alleen bijlessen en leren leren. Begeleiding van A tot Z.

Coaching van het hele proces geldt ook voor leerkrachten, scholen en bedrijven die hun bijscholingen en vergaderingen zo efficiënt mogelijk willen verwezelijken. Hoe halen we het maximale rendement uit een studie, bijscholing of vergadering, binnen een bepaalde tijd.

Om deze doelen te bereiken werkt Marina samen met andere netwerken en experts. Wanneer nodig worden zij geconsulteerd, ingeschakeled of krijgt de cliënt de meest gepaste doorverwijzing. Zo wordt er bijvoorbeeld regelmatig samengewerkt met andere professionals binnen het vakgebied: kinder- en jeugdpsychiaters, logopedisten, andere coaches, scholen, enzovoort.

Verder is Marina een boekenliefhebber. De recente literatuur en het volgen van studiedagen zijn een manier om up to date te blijven én zelf levenslang te blijven leren.

 

De Mind Map over Marina

Marina stelt zich uiteraard voor aan de hand van een Mind Map. Omdat je misschien nog niet weet hoe je dit moet lezen (Dat komt straks wel hoor, geen paniek!), geeft ze hier de uitgeschreven versie weer.

Er zijn 3 topics waar zij u iets over kan vertellen: Wie is Marina, wat heeft ze gestudeerd en waar liggen haar doelen. Dit zijn de hoofdtakken op de Mind Map.

In grote lijnen: Marina is steeds zeer 'nieuwsgierig' geweest. Uitleg geven en bemiddelen, anderen helpen en levenslang leren zijn steeds de rode draad in haar leven. Na haar middelbare studies, Moderne talen - Wetenschappen, viel ze als een blok voor de Logopedie. De studie werd theoretisch afgerond, maar in haar laatste maand praktijk werd ze geveld door een reeds lang aanslepende ziekte. Dit heeft haar alleen maar versterkt en gemotiveerd om door te zetten. Hoe is het mogelijk dat het hedendaagse onderwijs het niet toelaat dat een stage wordt afgestemd op de revalidatie van een student? Marina bleek telkens tussen de mazen van het net te vallen. Net als zoveel anderen. DIT WERD DE AANLEIDING VOOR DE CLIMBING FISH! Marina beet zich vast in het reilen en zeilen van het leren leren, organiseren van informatie, begeleiding van anderen die tussen de mazen van het net vallen binnen het onderwijs. De leuze en naam kwamen zo vanzelf tot stand. Bij uitbreiding is Marina uitgegroeid tot een onderWIJZIGER. Wijzigingen zijn nodig voor groei. Naar analogie groeien Marina & the Climbing Fish mee.

Mind map

 

Hier kan je andere Mind Maps van Marina bekijken.

Marina

Marina en Tony Buzan

Ik ben geboren in de maand mei, 1986, een lente-kind met een gezonde nieuwsgierigheid naar de wereld. In 2004 leerde in mijn huidige partner kennen en in augustus 2012 zijn we getrouwd. Als promotor van het levenslange leren volg ik momenteel zelf Spaanse les in avondonderwijs sinds 2012. Daarnaast ben ik als vrijwillig verzorger actief in het Rode Kruis. Bijleren doe je elke dag, onbewust en heel natuurlijk. Iedereen heeft zijn eigen stijl, die ik help te ontwikkelen en in te zetten als tool voor educatie, brainstorming en zo veel meer.

Studies

Na mijn studies ASO, Moderne talen-Wetenschappen te Hoogstraten, ben ik verder gaan studeren.  In die periode deed ik veel nieuwe indrukken op en leerde veel over mezelf, over wat ik wel en niet wilde doen in mijn toekomstige beroepsleven. Ik heb de theoretische studies van Bachelor in de Logopedie gevolgd op Lessius te Antwerpen. Na wat zoeken, kwam ik bijna per toeval in het Leerhof terecht, een heerlijke B&B in de Vlaamse Ardennen. Dit bleek echter ook een centrum voor levenslang leren te zijn. Ik was echt onder de indruk en onbewust wist ik dat ik niet verder wilde als logopediste, maar mij wilde specialiseren in leren leren.

In september 2011 ben ik bij Bernard Lernout in de leer gegaan, waar ik de cursussen over mindmappen, studiecoaching, snellezen en geheugentechnieken volgde. Dankzij uitgebreide zelfstudie, veel oefenen en continu bijschaven ben ik in oktober 2012 studiecoach geworden. Na twee jaar individuele studiebegeleiding in praktijk, achtte ik het tijd om mij nog meer te gaan specialiseren en bij Tony Buzan 'himself' in de leer te gaan. In augustus 2014 heb ik mijn accreditatie als ThinkBuzan Licensed Instructor behaald in Groot-Brittannië.

Ter info verwijs ik naar de literatuurlijst op deze website. Hier vermeld ik de belangrijkste bronnen die mij inspireren, alsook de bronnen van mijn gebruikte methodes en technieken.

Wat betekent de titel 'TLI'

TLI staat voor ThinkBuzan Licensed Instructor. Het betekent dat je een erkend trainer in mindmappen bent.

Deze erkenning garandeert je dat de trainer een grondige en diepgaande opleiding in Mind mapping © genoten heeft en geaccrediteerd is om opleidingen in Mind mapping © en iMindmap te geven. Je kunt via deze trainers ook een certificaat verkrijgen na het volgen van een volledige workshop. Voor meer informatie over certificaten en trainingen kan je het contactformulier op deze website invullen.

De kracht van jouw mindmap ligt in het correct en voldoende toepassen van de fundamenten van het mindmappen. Je rendement hangt dus af van de diepgang van je training, het toepassen van de juiste technieken en de motivatie om te blijven oefenen. Oefening baart kunst en uiteindelijk ook meesterschap. mindmappen is een uitdaging en een hobby, een kunst waar je veel plezier aan zult beleven.

Je kunt het vergelijken met het leren auto rijden: je moet de techniek goed beheersen en voldoende ervaring opdoen om later toch je eigen rijstijl te ontwikkelen. Een goede training vormt het fundament van je succes.

Is alles duidelijk en weet je genoeg?

Of net niet en wil je ons een vraag stellen?

Wil je graag weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Of is alles helder en wil je meteen een afspraak maken?